Onsdagens ridpass

Vi tränade på medellinjen, skulle rida rakt, göra halt och sen fram igen. Det gjorde vi i trav och galopp - kan säga att galoppen var svårast! Pen blev lite springig.
Vi red även förvänd galopp, klarade det första gången sen blev hon pigg och fick korsgalopp. Men är nöjd för hon kändes mjuk i munnen och behöll formen (i skritten iaf) trots att jag lättade lite grann på tyglarna.
Sen lyssnade hon ovanligt bra för mina skänklar, kände det speciellt när jag skulle ta galopp från halt, visst hon skrittade något steg men jag har nästan aldrig tränat på att ta galopp från halt så är nöjd med det jag fick ;)


Beskuren bild från förra årets lokala dressyrtävling, kan säga att det gick mindre bra ;)
Har dessutom gjort lite bättre färg på bilden, den såg så suddig ut hehe.

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0