Hoppträningen med Pen 4/5

Vi tränade på att stå i lättsits och på bana och omhoppning.
Vi började med att rida på volt och "hoppa" över en cavalettibom i trav och galopp. Pen kändes nästan lite halv seg i början, i traven gick det väldigt långsamt (kändes det som).
Sen hoppade vi en bana på 60 cm kanske? Då skulle man stå i lättsits under hela banans gång, gick väl sådär, sjunk ner ibland. Plus att hon tappade lite galopp och vinglade mot ett hinder så hon hoppa ganska mycket för tidigt.

När vi tränade omhoppningsvägar så gick det inte speciellt bra, jag red inte bra, svängde bara med innertygeln och glömde resten av hästen eller vad man ska säga. Min blick är på fel ställe, jag tittar alltid neråt...
Ska träna på att alltid kolla upp. Om jag ska vara ärlig så kollar jag väldigt ofta neråt och då menar jag även när jag går på mina egna ben ;)

Men är nöjd med Pen, hon lyssnade bra på mig och gjorde sitt bästa. Det var jag som gjorde pannkakan.


/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0