Dagens hoppträning

Idag tränade vi banhoppning och jag hoppade 80cm, gick RIKTIGT bra!
Först var Pen seg och kändes tung men sen när vi började komma igång och hoppa så blev hon liite piggare.
Vi började men "höjdhoppning", jag vet inte hur högt jag hoppade sista gången men kanske 95cm eller 1m? Kändes ganska högt, flög liksom ur sadeln nästan haha ;)

Men det jag mest är nöjd med är banhoppningen, hon hade bra framåtbjudning hoppade fina språng!
Det var första gången jag hoppade 80cm sen ridlägret då jag vägrade på nästan alla hinder 2 gånger, men idag hoppade hon som en klippa, dock sprang hon förbi på tre kombinationen 2 gånger men har inte hoppade det så mycket.
Idag hoppade jag och Pen för första gången en riktig vattenmatta, hon var tveksam först men sen hoppade hon fint över utan att vara spänd.


Pen är verkligen en underbar ponny med mycket kapacitet! ^^

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0