Utvärdering utav MRF

Vi var ju och tävla i juni på MRF och många gör såna här utvärderingar utav tävlingsplatsen så tänkte att jag också kan göra det bara för att dra ut på tiden lite ;) Lånar skrivtips/"rubriker" från den här bloggen som jag tycker utvärderar sina tävlingsplatser bra :)

Parkeringen: Låg bra till, man kunde utan större problem se tävlingsbanan och dom som red.

Framridning: Var en hysat stor bana med dock lite djupt underlag på vissa ställen. Ena långsidan låg det stora stenar som hästarna kunde snubbla på om man hade otur, dom hade även ett litet hinder där men jag hoppade inte eftersom det bara var framridning.

Framhoppning: Det var en ganska liten paddock med tre hinder, räcke, kryss och en oxer. Plus var att dom hade en funktionär som stod utanför och bara släppte in dom som skulle in på banan inom några minuter. Så man var aldrig jätte många där inne men för mig kändes det trångt ibland eftersom Pen var spänd och drog inåt.

Tävlingsplanen: Den var stor och banan var väldigt enkel med några småtittiga hinder. Dock hade vissa av deras dekorering på hinderna ramlat mot dom. Underlaget kändes bra ungefär som hemmaplan, kom ju inte så långt på banan endast fyra hinder. Men en jättebra nybörjar plats!

Funktionärerna: Var snälla mot iallafall mig, det var två vuxna inne på banan som försökte hjälpa mig att få Pen att gå framåt (hon var till 70% blockerad i huvudet). Så jag såg inte så många funktionärer men dom var bra!

"Läktare": Då jag aldrig riktigt var på läktaren så tänkte jag inte så mycket på hur den var men tror det var endast några bänkar.

Priser: Blågul rosett till alla felfria då det var A+A klass.

Övrigt: Var en bra tävlingsplats, dock tycker jag man kunde ha varit två stycken inne samtidigt så man hade kunnat gått runt lite innan, nu fick man startsingnal direkt när man kom in på banan och då var det bara att köra på. Var aldrig på någon cafeteria men såg inte någon speciell heller.

3 av 5 får den av mig!


/Elin


Kommentarer
Postat av: fanny

5 av 5 av mig:D

2011-08-19 @ 01:04:21
Postat av: Madde

sv; åh tack för din fina kommentar! så kul att höra vad folk får för första intryck när dom kommer in på bloggen, vilket du verkar ha fått positivt iaf ! lycka till med din blogg och häst/hästar! kram

2011-08-19 @ 15:50:32
URL: http://suupermadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0