Rubrik

Kom inte på någon passande rubrik ;P
Har inte bloggat på ett tag nu, har inte haft ork då jag känner att jag bara skriver om samma sak hela tiden.
I Lördags så var han helt totalt underbar, galoppen var super, och det kändes inte ens att han höll i bettet. Var typ i sjunde himlen den dagen x) dock blev det inga foton på just det.. Har bara nån från uppvärmningen.
I söndags fick han vila. Den här veckan har allt gått dåligt, inget har fungerat riktigt som det ska, han har varit tittig och bara velat springa ifrån jobb. Dock kändes det bättre idag. Värmde upp i skritt, trav och galopp på planen först sen red vi ut en liten sväng upp till tjärnen och det gick bättre än förväntat. Han var inte så tittig och vägen upp gick bra. Men på vägen ner var det desto läskigare enligt Blue, då var han iallafall tittig. Var en liten eldstad med några pinnar runt och den kunde man absolut inte gå förbi, så blev en liten omväg då jag inte kände att jag ville att han skulle sticka iväg mitt i skogen x) Han fick mer fart på vägen ner och skulle verkligen tilbaka till planen. Red en liten stund till på planen när vi kom tillbaka och det gick sådär, kändes bättre idag än i tisdags men kan fortfarande bli så mycket bättre.

Idag på kvällen så var det ridning i Timrå igen. Fick lilla Tibor för första gången på länge, hade totalt glömt bort vilken trav han har ;O Den är sjuk, vet ingen som har en sån trav. Han riktigt sträcker ut och tar för sig när han får trava. Kan inte förklaras utan det är något man måste känna själv. Gick riktigt bra, över förväntan. Dock kändes det som om fötterna hängde i tomma intet då han var så smal jämfört med Blue x)
Har tyvärr inga bilder men det får ni stå ut med ((:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0