Dagens ridpass med annan häst.

Det blev jag och Marie som fick byta hästar, alltså fick jag Ce'Linn. Hon var lite bredare än vad Pen är haha men hon har härliga gångarter! Vi jobbade lite i skänkelvikningar i traven och skritten, jag hade svårare i vänster varv då tog hon in baken och blev överställd.
Kan lägga till att Pen gick jättebra med Marie, roligt att se hur fint hon kan gå :) Det jag kan ta med från Ce'Linn är dels att hålla haden mer stilla för Ce'Linn var mer känslig för glapp och rörelser än Pen tror jag( hon kanske har vant sig med mina dåliga händer )så det ska jag tänka på yttligare. Har samma problem på alla hästar tror jag..formen.
Bjuder på en bild från idag fotad av Sara. Det är andra gången jag rider henne och senast var kanske 2009? Och har ju inte för såå länge sen lärt mig få lite form på hästar. Bara så ni vet varför formen osv inte är perfekt ;)

/Elin


Kommentarer
Postat av: Maria

Snyggt :D

2011-08-10 @ 23:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0