Torsdagen 21/4

Sista skoldagen innan lovet, och årliga maskeraden på skolan.. Är typ en tradition att på skärtorsdagen så klär alla ut sig och sen i slutet av dagen så har en jury bestämt vem som vinner vad. Är egentligen en ganska meningslös dag då vi inte gör någonting speciellt. Men sen på kvällen så var det ridning i Timrå som jag skrev lite om för ett tag sedan. Vi fick för en gångs skull vara i manege A, den som är stor. Oftast är det träningar den tiden på torsdagar men nu var det ingen så då fick vi vara där istället. Jag fick såklart Sarah igen, och det gick väl lite bättre i stora då hon hade lite mer utrymme att vara på. Hon är ganska 'vinglig' (kommer inte på någon bra beskriving/ rätt ord till vad jag menar) och då kändes det lättare när det inte var lika trångt. Hon var inte lika tittig som hon är i lilla men lite kollade hon ändå. Är rätt så nöjd med hur lektionen gick, vi hade inte någon specifik övning utan vi fick jobba med det vi själva ville. Jag red många volter och mjukgörande övningar, vilket i slutet resulterade i en avslappnad ponny. Att känna att lilla ponnyn var avslappnad och inte kollade på något gjorde mig lite förvånade, då hon inte är det så ofta, inte långa stunder i alla fall :)
Nästa vecka så har vi markarbete i lilla och det ska bli spännande att se vad som händer.

Liten notis bara så att ni vet vad jag menar i senare inlägg;
Jag kallar de olika manegerna för "lilla" och "stora" eftersom att det är enklare att förklara skillnaden på dem så.
Och Sarah kommer jag ibland kalla för lilla ponnyn, då hon för mig som är van vid större hästar är liten ;)

Bild i repris. Har ont om bilder på henne

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0