Onsdags träning.

Idag tränade vi öppna och sluta i alla gångarter.
Vi skulle göra en volt på första "hörnbokstaven" och sedan gå ut i antingen sluta eller öpnna. Efter ett tag tog vi bort volten och på slutet så red vi halva långsidan öppna/sluta och andra sluta/öppna.
Det var ganska krångligt att få till en hyfsad öppna och sluta, rider inte det så ofta men ska börja träna mer på det nu!
Pen var ganska mjuk men eftersom det är mycket ställa och böja så blir hon lite seg. Formen var dock där nästan hela tiden, äntligen finns den där!
Jag red för mycket på innertygeln så hon blev mer bara ställd i halsen och gick rakt fram med kroppen.

En bra övning men krånglig, det är långt kvar tills jag kan göra en bra öppna och sluta ;) Men kan väl göra en "nybörjar öppna/sluta".
Är nöjd med dagens träning! Galoppen ska tränas på, den var svårast.
Det är nästan så jag börjar tro att ett av mina mål för året kan bli uppfyllda! ^^



/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0