Man ser lite skillnad.

Igår kväll kollade jag på gamla ridfilmer, såg bland annat en tävling för 3 år sedan på ett ridläger, jag var inte speciellt duktig.
Är inte duktig nu heller men jag är bättre än då ;) Jag minns när jag såg filmen att jag inte vågade galoppera mot första hindret, ville alltid trava mot och låta Pen ta galopp ett språng innan. För att inte riskera att det skulle gå för fort ( ingen risk ).
Plus att jag hade lite för korta läder och gummiband.
Ni får en väldigt charmig bild från ridlägret 2007, var fast klistrad i sadeln tror jag haha ;)


Nu vill jag helst galoppera mot hindret eftersom jag tycker att det är lite lättare att känna hur stort eller långt hästen kommer att hoppa.
Har nu längt mina läder och hoppar inte med gummiband utan har bytt det till martingal, haha. Fast har inte haft martingalen så jättelänge.
Fast nu har jag i stället börjat plocka tyglar, när jag hoppar så blir dom kortare och kortare. Tror jag har slutat lite grann med det men gör det fortfarande ibland, måste sluta helt med det och bra korta om det blir nödvändigt!
Sen min blick är på helt fel ställe, men det kan nog också tränas upp.

Bild från 2011..


Liiiiite skillnad kan man väl se?

/ Elin

Kommentarer
Postat av: Cornelia

jadå!! VAD SÖTA NI VAR & ÄR :d

2011-04-18 @ 17:23:05
URL: http://corneliaochgucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0