Liten presentation

Tänkte presentera mig själv lite grann eftersom att jag haft en egen blogg som nog inte många har vetat om ;) Där har jag varit ganska oaktiv, men ska försöka bli bättre på att uppdatera här iallafall. Tror det är roligare att blogga med någon :)

Det är då alltså jag som är Sara. Jag har i princip varit och hållt på med hästar i hela mitt liv, då mamma hade häst när jag var liten. Men jag började rida på ridskola i oktober 2003, och då var det på Svarta hingsten. Jag har alltid gillat hästar och tror nog att jag alltid kommer att göra det :)
Jag har väldigt svårt för att säga positiva saker om mig själv, tex som vad jag är bra på och sådant. Men ska försöka att inte vara alltför negativ ;)
Jag är oftast ganska snäll, och väldigt väldigt tyst av mig, men om jag är med mina vänner så är jag inte lika tystlåten. Något jag ogillar är stora folksamlingar, till exempel på skolan.
Jag blir inte arg så ofta, men när jag väl blir det så är det rejält. Då är jag inte rolig att vara med, men som sagt så händer det inte ofta ;)

Jag har haft många favorithästar, men dom 2 som jag fastnade mest för var nog Dakir ox och Sweet Pea. Dock tog det ett bra tag innan jag lärde mig att faktiskt tycka om Ärtan som hon kallas. Var väl lite rädd för henne i början då jag tyckte att hon var alldeles för pigg och stark, men nu tycker jag bara att hon är härlig. Antar att det är för att jag blivit lite mer säker i ridningen jämfört med för några år sedan.
Dakir ox var min absoluta favorit, det fanns ingen lika bra som honom. Han var bäst enligt mig helt enkelt. Han var ett brunt arabiskt fullblod, en D-ponny, som passade alla. Kanske inte på vintern då han kunde tända till och fara iväg då och då bara för att han tyckte det var roligt :) Tyvärr så finns han inte längre, men vet att han har det bra var han än är :)

Sweet Pea är min nuvarande favorit. Hon är väldigt pigg trots att hon är så gammal, så i hoppningen iallafall så märks det inte ofta att hon faktiskt är 26 år. Men tänkte skriva lite mera info om de hästar jag brukar rida, både på svarta hingsten och i Timrå.

 Bild på Ärtan.
Foto: Elin :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror att du aldrig har varit sur när jag har varit med dig:p

2011-04-13 @ 07:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0