Dressyren

Ja, som sagt så var det dressyrtävling igår som Elin skrev om :)
Gick väl sisådär för mig, men är ändå nöjd. Rider oftast med det träns som hon brukar ha, när jag rider henne men igår så red jag med ett annat bara för att se om det fungerade bättre. Och visst gjorde det det, var nog bara jag som kände mig ovan. Hon var inte lika 'slängig' med huvudet utan var lungnare och rätt så mycket mjukare i munnen. Hon verkar trivas bra med ett tvådelat vanligt tränsbett, i vanliga fall så har hon ett tvådelat pessoabett då hon kan bli pigg och stark med de mindre.
Igår lyssnade hon dock mindre än vanligt för skänkeln, men man har inte bra dagar jämt eller hur? ;)
Tänkte testa att rida med sporrar någon gång då hon blir smått hetsig när man har spö. Men igentligen bryr jag mig inte så mycket längre vilken placering vi får, bara jag får rida henne :) Oj, just ja kanske ska tala om vem jag red också, glömde bort det helt. Jag red då alltså min lilla ärta, Sweet Pea. Vi slutade på sista plats, men är glad ändå ;) hon gör sitt bästa då dressyr inte är det roligaste hon vet ^^

Lite info om henne:

Namn: Sweet Pea (kallas Ärtan)
Född: 1985 (26 år gammal)
Kategori: D
Färg: Pärlvit
Import Irland
Ägare: Ridskolan

Stamtavlan vet jag inget annat om än att hon är e. Silko xx

Bild på mig och Ärtan från i somras :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0