Dagens ridpass

Var lika varmt att rida idag om inte varmare eftersom jag hade svalare kläder och ändå var det VARMT.
Tränade på att hålla formen i gångartern och ha det i övergångar. Gick ganska bra trots att Pen var spänd ibland, hon hörde Kexet gnägga och efter det blev hon tittig och spänd. Men fick henne att tänka på annat och då gick hon fint.
Har kommit på att jag har lättare att få form i galoppen när jag står i lättsits, vet inte varför men det är så. Fick lite form i galoppen när jag satt ner men det gick ännu bättre när jag inte satt ;)

Är nöjd idag, hon var hyfsat lydig och framåt för mina hjälper och var mjuk efter ett tag, när hon blir spänd så blir hon lite hård. Men hon hade ändå tuggat bra på bettet så helt fel gör jag nog inte. Jag hoppas att det fortsätter åt samma håll som nu så kanske jag kan nå upp till ett av mina mål i år!

Haha, gud va tjock hon ser ut på bilden! Ser nästan ut som om hon inte har någon hals.


/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0