Dagens ridpass

Idag var det riktigt vårväder, varmt och skönt. Blev varmt att rida i jacka men ville inte ta av mig den då jag hade den fulaste tröjan på mig ;)
Men till saken nu....
Idag var jag koncentrerad på formen med Pen och få henne framåt med mjuka hjälper.
Först var hon ganska seg och stum i munnen men efter att jag värmt upp och började jobba med henne så lossnade det, då blev hon nästan över mjuk.
Jag var nöjd med formen för hon sökte sig neråt, i alla gångaret dock var galoppen mest krånglig.

Men jag är nöjd över dagens arbete, hon gjorde sitt bästa. Något som jag har märkt är att Pen har fått en snabbare skritt än vad hon hade förut. Den kan fortfarande bli mer framåt men den har blivit bättre!
Förut gick sniglar om henne men nu har hon faktist fått lite eld i baken och går fortare ;)



/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0